Torsdag - Lördag

Tidigt torsdag morgon åkte Calle till Prag med några arbetskamrater, dom blev bjudna på resan av den killen dom är inhyrda av och dom kommer inte hem förrän lördag kväll. Jag och Diana körde en runda till Trelleborg och gick i lite affärer och tog en runda på Maxi, sedan körde vi hem och fikade lite och sedan körde Diana för hon skulle hämta sina barn på dagis. Halva dagen hade bara gått och jag har haft så tråkigt hela kvällen. Amanda somnade inte förrän vid 21. Har lånat Calles bil idag och den är så jäkla skön att köra, funderar på att köpa en sån.

 

Fredag: På förmiddagen kom Amandas morfar och hjälpte oss att skruva ihop gungställningen som vi fick av Calles föräldrar. Amanda provade gunga lite men det blåste och var ganska kallt så vi gick in ganska fort igen. Min pappa körde hem igen och då gjorde jag vid mig lite för vi skulle in till Ellan och dricka lite kaffe och snacka. Jag och Ellan bestämde att jag skulle stanna till på Mc Donalds och köpa med mig mat. När jag kom fram till Ellan och hade parkerat på funkade inte parkeringsatomaten för kort så Ellan fick lägga ut så länge. Möttes upp i hennes trapp så hon fick ta maten så länge medans jag gick och betalade parkeringen och fick lämna vagnen i bilen för hissen funkade inte, lite tungt att bära Amanda i vagnen upp för 5 våningar. Vi åt och snackade och drack kaffe. Barnen lekte jättefint på golvet, jag blev så glad. Körde hemåt vid fyra tiden då Pia och Johan skulle komma ut.

Dom köpte pizza med sig och det var så gott. Sedan satt vi och snackade hela kvällen. Gav Amanda välling vid 20 men hon var jätteledsen och jag vet inte varför men det slutade med att hon spydde ner vår soffa och min rygg. Vet inte vad jag skulle gjort om inte Pia och Johan varit här, dom var till stor hjälp. Fick tvättat av soffan och mig själv + Amanda och till slut somnade hon vid 22. Pia och Johan körde hem ca 22.30, då blev det BB för mig och sedan gick jag och la mig.

 

Lördag: Amanda vaknade vid 7.30 och var på jätte bra humör och det var skönt. Hon fick lite välling men spydde upp det i vår säng, inte så kul men men sånt som händer. Frågade Diana om hon ville med till Bo Ohlsson för jag ville göra någonting för annars hade dagen gått så sakta. Körde och hämtade Diana och barnen och vi begav oss till Bo ohlsson. Passade på att köpa lite tuschpennor, memory och ett pussel så man har lite saker hemma när andra lite äldre barn kommer på besök. Köpte 2 st pyjamaser till Amanda, såna med korta ben och armar hon behöver det för hon blir så varm på natten så jag tror dom kan bli bra. Amanda ville knappt äta på hela dagen och hon ville inte ens ha välling på kvällen. Hon däckade vid 19.30 och det kändes lite olustigt att hon ätit så lite men hon hade druckit bra under dagen i alla fall.

Calle kom hem runt 20-tiden och det var så skönt när han kom hem. Vi åt lite och pratade om allt som hänt och sedan gick vi och la oss. Det var verkligen jätte skönt att ha Calle hemma igen.

 

Blev jättelångt inlägg, hoppas ni mina läsare orkade läsa hela =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0