Ännu mera shopping & kalas

Igår blev det ännu mera shopping fast då var jag i Malmö med Calle och Amanda. Calle behöver också nya kläder så vi tog en runda på Mobilia och sedan körde vi till Entré en runda. Jag och Calle fick köpt lite kläder och vi köpte även lite till Amanda, men ändå fick vi inte tag i allt vi behöver. Jag hittade ett fint linne som jag köpte och köpte även ett likdant till Pia. Vi hade behövt en vår/sommar jacka och jeans , men får se om vi kan hitta det nästa gång vi ska till Malmö. Körde sen till Trelleborg och handlade på Maxi då min älskade syster Pia och Johan skulle komma och grilla och även mamma skulle komma ut och äta. Det blev grillspett med fläskfilé och kycklingfilé och smokeyhickory grillolja på det och potatissallad, mmm det var riktigt smarrigt. Vi bestämde oss för att köra ner till Smyge och äta mjukglass men dom hade stängt så vi körde ner till Beddinge i nån kiosk där men dom hade ingen mjukglass så det fick bli en tiptop. Jag blev så sjukt sugen på kaffe så vi körde hem till oss igen och drack lite kaffe sen körde mamma och då va klockan ganska mycket men syrran och Johan stannade en stund längre. Det var jätte trevligt.

 

Fick tvättat lite i förmiddags och även planterat lite blommor. Sedan körde vi till svärföräldrarna för Ann-Britt har fyllt år, där blev det mat, glass och tårta och massa lek med barnen. Ska lägga ut bild sen.

Fasiken vad det åskade innan idag, gillar inte när det åskar, men Amanda reagerade inte alls så det var ju skönt. Amanda har fått välling och sover gott nu så nu ska vi äta lite chips och titta på BB.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0