Blandat

Har inte skrivit på ett tag men får ta mig i kragen nu. Vi var på fest den 10 april för min mamma fyllde 50 år. Min kusin frågade min lillasyster om inte jag hade gått up lite i vikt haha, hon bara jo men hon är gravid hahaha. Det var många som frågade om jag mår bra osv. Hjärtat blev ganska full, liksom många andra. Körde hem vid tolv.
På söndagen gjorde vi inte så mycket direkt, tittade på film hela dagen.
Sen var det dags för jobb på måndagen. När jag kom hem i tisdagskväll så orkade jag inte ta datorn och surfa lite men hjärtat frågade mig många gånger om jag inte skulle surfa lite =). Trodde han hade gjort något med datorn men när jag lyfte på den så låg där ett Nintendo Wii under, sjukt kul ju. Ska köpa lite mer saker till spelet nu i helgen.

Vi var på vårt första ultraljud igår och det var helt underbart att se det lilla livet. Vår lilla bebis var inte stilla 1 sekund haha. Helt fantastiskt att se. Längtar redan till nästa gång =).  Barnmorskan som gjorde ultraljudet var helt underbar, hon berättar hela tiden vad som va vad, fingrar, armar, ben och mun. Bebisen passade även på att dricka lite och det var så häftigt att se. Fick 3 st bilder med oss hem, lägger in dom i fall ni vill se det lilla livet.
Klicka på bilden för att se den större!

           
Vår älskade lilla bebis <3

Idag fick jag näsblod på jobb, det bara rann ut från näsan och ville inte sluta. Fick be min kollega att hämta en sköterska på mitt jobb. Tittade och tryckte i typ 15 min men det blödde lite ändå. Fick gå in på öron-näsa-hals rummet på jobb och sätta mig och läkaren tittade i min näsa. Såg inte så bra ut, torra slemhinnor och sår i näsan. Men jag har ju problem med näsan när jag e på jobb. Fick en tamponad med bedövning som skulle sitta i 10 min och som gjorde att svullnaden i näsan gick ner. Jag var så rädd att jag skulle behöva åka till Malmö och etsa ett blodkärl men tack och lov så behövdes det inte. Fick en ny tamponad med en speciell olja på som skulle sitta i så länge så möjligt. Jävligt obehagligt haha. Men skönt att man har så snälla kollegor på jobb, dom tog så bra hand om mig. Så det blev bara vila för hela slanten efter jobb, fick inte anstränga mig eller någonting sånt.

Fick ett gulligt sms av min vän Diana idag =), hon hade köpt en lite body till bebisen. Diana är så gullig.
Nä nu blir det lite tv tror jag och sen sängen, jag är så trött idag. Sov lite efter jag kom hem från jobb men känns som att jag skulle kunna sova ett helt dygn haha.

Ha det bra alla underbara människor!



Kommentarer
Diana

den första bilden blev ju skit bra :) väldigt lik hampus första ul bild!.



Jag har köpt en filt med men den visar jag inte ;) något spännande får det ju vara :)



2010-04-15 @ 21:56:46
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/
kerstin

Trevlig Valborg & 1 Maj !!!

Hälsningar Kerstin

2010-04-29 @ 22:25:16
URL: http://www.kerstinfoto.dinstudio.se
Josse

Vad kul att ni ska ha bebis!! Grattiiiiisss:)

2010-05-01 @ 21:45:30
URL: http://dinkan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0